Prvé dni na Islande

Poznáte ten pocit, keď sa Vám po dlhej dobe splní Váš sen? Ja som ten pocit zažila na Islande. Síce sme pristáli do úplného mordoru (pršalo a bol jeden stupeň a navyše bola polnoc) a nevedeli sme po tme poriadne rozložiť stany, takže sme sa poriadne nevyspali. Ale to ráno! Hneď ako som sa vyteperila z toho nášho stanu, ktorý podľa mňa stál len vďaka tomu, že sme tam boli my a naše veci, som konečne uvidela Island. Hneď som vybehla na najbližší kopček a kochala som sa okolím, popri tom som ešte od radosti skákala.


Možno som vyzerala ako úplný idiot, ale Island bol naším snom naozaj veľa rokov. Preto som sa aj rozbehla budiť Sama, aby nevyspával a išiel sa pozrieť na tú krásu. Lebo veď na Islande sa predsa nespí na Islande sa objavuje a fotografuje.

Hneď ako sme si zbalili stany sme sa vybrali si nakúpiť potraviny do najbližieho mestečka a pravdaže vyskúšať islandský skyr. A začali sme našu islandskú púť. Prvý deň sme zastavovali pri všetkom čo sa nám zdalo zaujímavé. Takže v podstate pri každom jednom kopci. Na jeden z tých kopcov sme si aj poctivo vyšlapali a ukázal sa nám krásny výhľad na okolitú prírodu, ktorá je fakt nádherná!



Čo sa týka nášho plánu, tak popravde sme ho veľmi nemali. Riadili sme sa hlavne počasím. Zo začiatku sme totiž chceli ísť opačným smerom ako idú všetky tie výlety, ale počasie nám povedalo, že nie a tak sme obrátili auto a našou prvou zástavkou sa tak stal Strokkur Geysir, pri ktorom nájdete obrovské množstvo turistov, ktorí čakajú na ten moment, kedy gejzír vytryskne. Musím sa priznať, že aj my sme boli medzi nimi a čakali sme na to. Lebo veď nie každý deň to vidíte. V okolí gejzíru potom môžete vidieť množstvo malých termálnych prameňov, ktoré Vás očaria nádhernou tyrkysovou farbou. Ku gejzíru neplatíte žiadny vstup a ak sa chcete vyhnúť veľkému množstvu turistov, tak sem príďte skôr ráno, od 10.00 sa to tu začína plniť.



Druhým hlavným bodom nášho práve vytvoreného programu bol vodopád Gullfos, pri ktorom sa rovnako pripravte na davy turistov. Gullfoss je totiž najväčší vodopád v Európe a tým pádom je aj dosť atraktívny pre čínskych turistov, ktorý budete na juhu stretávať na každom kroku. Gullfoss sme vďaka jeho sile počuli už zďaleka a pri pohľade na to, čo všetko dokáže vytvoriť voda sme stáli dobrú chvíľu na mieste s otvorenými ústami a pozerali sme sa na útesy okolo. 

Veď uznajte!
Toto je niečo výnimočné a som veľmi rada, že sme mali možnosť niečo takéto vidieť. 
A hlavne čím viac sme sa blížili k samotnému vodopádu, tým viac sme museli kričať po sebe, aby sme sa počuli. 
To už čosi hovorí o sile vody. 

A ešte jedna typická fotografia tohto vodopádu. 

Treťou a poslednou zástavkou v tento deň bol vodopád Seljalandsfoss. Tento vodopád je podľa mňa jeden z najznámenjších islandských vodopádov. Je to presne ten vodopád, poza ktorý máte možnosť prejsť. Keď teda pôjdete na prechádzku poza tento vodopád, tak si určite so sebou zoberte aj pršiplášť inak ostanete parádne mokrí. Blízko tohto vodopádu taktiež nájdete jeden menší vodopád a taktiež aj chodník, ktorým sa dostanete až hore na kopec a môžete si pohľad na tento vodopád vychutnať aj zhora. 


Tento deň sme zakončili presne na tomto mieste a presne s takýmto výhľadom. Pri tomto vodopáde sme si rozložili stany a prespali sme tu. Ak mám pravdu povedať, tak toto stanové mestečko bolo asi najdrahšie v akom sme spali a to len kvôli tomu, že sa nachádza tak blízko tohto vodopádu. V konečnom dôsledku sme zaplatili len za prespatie a ak by sme sa chceli ísť osprchovať, tak by museli znovu zaplatiť. Ale myslím si, že za tento výhľad nám to stálo. A hlavne tu sme videli prvýkrát polárnu žiaru.
A takéto krásne chatky boli v tomto stanovom mestečku! 
Touto poslednou fotografiou by som ukončila tento článok a rovnako ako sa zakončil aj náš deň. 
Island je prosto láska, a preto by som sa mu chcela čo najlepšie venovať.
Takže tých článkov bude určite množstvo. 

Komentáre

Obľúbené príspevky